* * *
Съставител и главен редактор:
проф. д-р Анда Палиева
Предпечат:
Бойка Починкова
* * *
Издава:
Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ / „Марс 09“
Българска, първо издание, 2013
ISSN 1314-9261
* * *
От съставителя (12)
Чл.-кор. проф. д.изк. Светлана Куюмджиева (ИИИзк. – БАН)
По пътя на промените: българската музика от XIX век (15)
Проф. д-р Юлиан Куюмджиев (АМТИИ – Пловдив)
Личността и делото на св. Йоан Кукузел в контекста на дискусията за „истинското българско църковно пеене“ от края на XIX и първата половина на XX век (25)
Проф. д.изк. Стефан Хърков (ШУ „Епископ Константин Преславски“ – Шумен)
Учредяването на дружеството „Съвременна музика“ в цялостния ход на българската музикална история (38)
Мария Бояджиева-Луизова
За българския музикален стил и/или за българския национален музикален стил (в контекста на 30-те години на XX век) (54)
Проф. д-р Велислав Заимов (НМА „Проф. Панчо Владигеров“)
Размисли, породени от неизвестен документ (70)
Проф. д.изк. Елисавета Вълчинова-Чендова (НБУ, ИИИзк. – БАН)
Писма на Димитър Ненов до Петко Стайнов (1930 – 1934) (75)
Проф. д-р Емилия Коларова (НМА „Проф. Панчо Владигеров“)
Илюстрованият музикален речник на Иван Камбуров като документ за диалогичното време (87)
Гл. ас. д-р Стефка Венкова (ИИИзк. – БАН )
Светските композиции на Апостол Николаев-Струмски (1886 – 1971) (100)
Доц. д-р Ангелина Петрова (НМА „Проф. Панчо Владигеров“, ИИИзк. – БАН)
Културна памет и политически сенки: образът на българските представители на „Музика нова“ във форуми за съвременна музика в Западна и Източна Европа до 1968 (108)
Проф. д-р Наташа Япова (НМА „Проф. Панчо Владигеров“)
„Песни по Рилке“ на Трифон Силяновски – отвъд историческото статукво. 90 години от рождението на композитора (123)
Мария Бикова (НМА „Проф. Панчо Владигеров“)
Философските импликации на двете опери-симфонии на Паул Хиндемит „Хармония на света“ и „Матис художникът“ (132)
Проф. д.изк. Кристина Япова (ИИИзк. – БАН )
„Моисей и Аарон“ на Шьонберг – един феноменологичен подход (139)
Доц. д-р Иванка Влаева (ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград)
СБК в началото на XXI век – вписване в международния свят на музиката (148)
Гл. ас. д-р Здравка Хвърката (ПУ „Паисий Хилендарски“ – Пловдив)
„Музика за две пиана и оркестър“ на Симеон Пиронков. Въпроси на формата и жанра (160)
Д-р Поля Паунова-Тошева (НУМТИ „Добрин Петков“ – Пловдив)
Добрин Петков – святото за всеки български музикант име. 90 години от рождението на незабравимия маестро (169)
Гл. ас. д-р Диана Дамянова (ИИИзк. – БАН)
Тодор Джиджев през погледа на архивиста. Vita post mortem (179)
Доц. д-р Наталия Рашкова (Институт за етнология и фолклористика с Етнографски музей при БАН, ПУ „Паисий Хилендарски“ – Пловдив)
Музикален документ за песенния фолклор на кримските българи (187)
Доц. д-р Гергана Панова-Текат (ИИИзк. – БАН)
Танцът като събуждане. Българските клубове за български танци в България и чужбина (194)
Д-р Бинка Добрева (ЮЗУ „Неофит Рилски“ – Благоевград, 144 СОУ „Народни будители“ – София)
Детските фолклорни форуми днес – традиция, необходимост, бъдеще (203)
Проф. д.изк. Иван Хлебаров
Моят път към музикознанието (208)
Доц. д-р Росица Драганова (ИИИзк. – БАН, Френски лицей „Викотр Юго“ – София)
Относно представянето на някои от членовете-учредители на Дружеството на българските компонисти „Съвременна музика“ в българското общообразователно училище днес (специфика и практика на историко-естетическите интерпретации) (214)
Белла Хараламбова (НУИ „Панайот Пипков“ – Плевен)
Проекции на стремежа да учиш и да се себеактуализираш (224)
Татяна Капричева (НУИ „Добри Христов“ – Варна)
Експерименталното начало в творческите задачи в часовете по музика, музикална литература и история на музиката (232)