* * *
Редакционна колегия:
проф. д-р Анда Палиева – главен редактр
проф. д-р Горица Найденова
проф. д-р Юлиан Куюмджиев
Предпечат:
Бойка Починкова
Печат:
Дайрект Сървисиз
* * *
Издава:
Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“
Българска, първо издание, 2024
ISSN 2367-4873
* * *
Михаела Колева
Жанрова интерпретация и композиционни подходи в Соната за цигулка и пиано № 3 (1989) от Пенчо Стоянов (9)
Василена Валентинова
Ролята на звука за емоционалните преживявания на играча във видео игрите (20)
Станимир Иванов
5G – същност, развитие и влияние върху аудио-визуалните медии (30)
Диян Генчев
Амбисоникс – гъвкаво решение за звукозапис на клавирно трио, предназначен за триизмерно възпроизвеждане (39)
Кристина Стоянова
Основи на музикалнослуховото обучение според унгарската методика по системата на Золтан Кодай. Релативна солмизация и полифоничен подход към многогласа в метода „Кодай“ (50)
Джан Пин
Поява и развитие на инструмента янцин в Китай (67)
Петър Дундаков
Практически въпроси на музикалната композиция в контекста на кинодраматургията (76)
Ева Николова
NFT пазари в модерната музикална индустрия (89)
Та Линфу
Особености и развитие на китайския народен оркестър (95)
Мила Михова
Сонатите за пиано на Лазар Николов: обединяващо звено в творчеството на композитора и начална точка по пътя към „чистия стил“ (102)
Александър Ботушаров
Eстетическа и социална функция на термина „le bon goût“ във френския барок и значението му за клавесинната школа (112)
Джан Джинченг
Влиянието на традиционите китайски инструменти в творчеството на Чу Ванхуа. Върху примера на Прелюдия за пиано „Напев на цитра и сяо“ из „Шест прелюдии за пиано“ (122)
Сюеша Сонг
„Любовна песен за Хани“ от Джан Джао. Структурни и фактурни особености (131)
Мартина Чанева
Потребност от методически подход за комплексна подготовка при сценична изява на цигуларя (139)
Со Йонг Чон
Корейският композитор Исанг Юн – изследване на 12-тонова техника и техниката на основния тон в неговото произведение „Кралска тема“ за соло цигулка (148)
Лин Зихао
Класически традиции в Соната за кларинет и пиано оп. 120 № 2 от Йоханес Брамс (музикално-структурен анализ на първа част) (156)
Джао Хаочън
Художествени и технически изисквания в Solo de concert 3 от Гюстав Вогт (163)
Ли Кунян
Интерпретационни проблеми в Соната за кларинет и пиано от Леонард Бърнстейн, I част (172)
Ван Дан
Китайски национални ударни инструменти. Форми на изпълнение (180)
Тун Ицан
Необходимост от развитие на акомпанимента и коментар върху решаването на акомпаняторски трудности (192)
Регина-Октавия Иванова
Музикални проблеми при превода на църковнославянски език и техните решения в „Ирмологий“ на Ангел Иванов Севлиевец (XIX век) (198)
Десислава Христова
Мюзикълът „Здравей! Как си, приятелю?“ – сценична симбиоза между музика, драма и развлекателно шоу (208)
Надежда Йоцова
Димитър Ненов за принципите на клавирната техника – писмо до Арсений Щапов (220)
Сун Сяофан
Изпълнителско изкуство в модерния танц и интерпретация на характеристиките на музикалната структура (231)
Уенг Тинг
Съвременният китайски танц – творчески тенденции и практически насоки на развитие (242)
Ева Перчемлиева
Инструментален подход в работата върху техническите трудности в българското песенно творчество на XX и XXI век (250)