* * *
Редакционна колегия:
проф. д-р Анда Палиева – главен редактр
проф. д-р Горица Найденова
проф. д-р Юлиан Куюмджиев
Предпечат:
Бойка Починкова
Печат:
Дайрект Сървисиз
* * *
Издава:
Национална музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“
Българска, първо издание, 2023
ISSN 2367-4873
* * *
Наталия Христова-Крачанова
Музикотерапията като ефективно средство за изграждане на когнитивни умения при студенти с аутизъм, изучаващи музикален инструмент (9)
Борислав Петров
Ромските музиканти и сватбарските оркестри в първите десетилетия на XXI век: „народният професионализъм“ на нов глас (21)
Свитлана Ангеловска
Начини на използване на източни напеви и на образци от руската традиция в творчеството на Кирил Попов и Александър Лашков (29)
Хари Рангелов
Музиката в древногръцката философия и възможността на въпроса за музикалното битиe (39)
Кристина Стоянова
Музикалната памет като основа в развитието на музикалния слух. Видове музикална памет и аналитично-структурен подход към солфежа (48)
Марина Плясова
Клавирната музика от ранните епохи. Нотация. Жанрове в клавирната музика (64)
Ли Хаочен
Обучението по клавирен съпровод в Китай и неговото състояние на сегашния етап на развитие (76)
Чън Къ
Анализ на акомпанимента на пиано в китайската художествена песен „Фибата с феникса“ (86)
Джоу Зисай
Музикален стил и изразни средства на клавирната пиеса „Флейтата на пастира“ от Хе Лутинг (98)
Юске Хосака
Присъствието на клавирното дуо Джулия и Константин Ганеви в музикалния живот на Япония и участието му в три фестивала на българската музика в Токио (106)
Ицан Тун
Видове акомпаниращи инструменти в древен и съвременен Китай и анализ на акомпанимента на Концерт за пиано и оркестър „Жълтата река“ (114)
Ван Дан
Анализ на изпълнителските задачи и проблеми в произведението „Гу уей“ от Ван Идонг (120)
Яо Юцан
Полагане основите на развитие на Романтизма в музиката на Карл Мария фон Вебер (136)
Мадлен Янкова-Цанков
Националният музикален театър „Стефан Македонски“ в периода 1948 – 1999 и приносът му в утвърждаването и развитието на жанра оперета в България (141)
Джан Дзинжу
Китайската опера – история на развитието и съвременни проблеми (151)
Жонг Шиюн
Развитие на вокалното изкуство във феодален Китай от III до IX век (160)
Цуей Йоушън
История на разпространението на западната опера в Макао, Шанхай и други части на Китай от средата на XIX век до началото на XX век (168)
Уан Циуна
Съвременно развитие и състояние на китайската опера (177)
Сие На
Приносът на Хуанг Зи за развитието на китайската музика (183)
Мейсю Джао
Произход и развитие на китайската национална опера (190)
Явор Радованов
Творческите решения при създаването на спектакъла „Законът на джунглата“ от Любомир Денев на сцената на Националния музикален театър „Стефан Македонски“. Колективният метод на работа като водещ принцип (204)
Теодора Друмева
Ролята на първите танцови школи като предпоставка за изграждане на национално танцово обучение в България в началото на XX век (216)
Мария Лозанова-Бузинку
Как „Ромео и Жулиета“ се превърна в „Жулиета и Ромео“ в балетния прочит на Матс Ек (2013) (230)
Антоанета Добрева-Векилова
Текстуално-актьорски подходи към вокалните партии в оперетата и мюзикъла при самостоятелната работа на синтетичния изпълнител (237)
Радостина Обретенова
Психофизически методи в работата на вокалния педагог с певци, страдащи от гласова дисфункция (249)
Кирил Манолов
Вокалната територия на Вердиевия баритон (260)
Юн Хуей Хуан
Вокалното обучение и кариерното развитие на певеца бас-баритон в Китай (270)
Джао Жениу
Анализ на приликите и разликите между мъжките певчески роли в китайската и в западноевропейската опера. Примерна съпоставка на баритоновите партии в китайската опера „Дивата земя“ от Джин Сян и операта „Риголето“ от Джузепе Верди (281)
Хъ Цинг фанг
Влияние на италианското белканто върху развитието на китайската вокална музика (290)
Мън Циндзъ
Анализ на някои особености на оригиналната китайска национална опера от гледна точка на китайската опера „Планината Йеменг“ (297)
Сун Ин
Образът на Хуа Мулан от китайската национална опера „Поема за Мулан“ и сценичната му интерпретация от певицата Пенг Лиюан (306)
Ясен Обретенов
Kъм проблема за зараждането и развитието на музикалните послания за промяна на статуквото на реге стила (313)
Ма Цаоджъ
Разликата между бибопа и ранния джаз (324)
Фън Бо
Особености на похватите при музициране на джаз флейта (333)
Дон Джиаюн
Постановка на устата и различни видове дишане при изпълнението на саксофон (347)
Суън Жуей
Поява и развитие на китайските перкусионни инструменти (356)