
Катедра „История на музиката и етномузикология“ към Теоретико-композиторския и диригентски факултет на Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ за 13-и път организира научната конференция „Докторантски четения“, която ще се проведе от 19 до 21 май 2025 г.
19 МАЙ 2025, ПОНЕДЕЛНИК, ЗАЛА № 48
ПЪРВО ЗАСЕДАНИЕ, 14:00 – 15:20
- Яна Василева – Приносът на музикално-културните институции в Шумен за създаването и провеждането на конкурса „Панчо Владигеров“
- Мадлен Янкова-Цанков – Младите артист-солисти на Национален музикален театър „Стефан Македонски“ през 90-те години на ХХ век – формиране на ново златно поколение за оперетата в България
- Жай Хонги –Трагическата естетика в оперетата „Страната на усмивките“ на Фр. Лехаp
- Гергана Георгиева – Коронни роли в репертоара на Христина Ангелакова
- Бао Синюй – Анализ на певческите умения и техническите трудности на арията на Калаф „Nessun Dorma“ в операта „Турандот“
ВТОРО ЗАСЕДАНИЕ, 15:30 – 17:00
- Уан Тинтин – Изграждане на образа на Лиу от операта „Турандот“ чрез арията „Signore, ascolta“
- Гуо Дзицин – Използването на традиционната китайска мелодия на песента “Цветето жасмин”в операта “Турандот”
- Чън Лин – Анализ на арията на Секстус в операта „Милосърдието на Тит” и обобщение на основните стилови характеристики на мецосопрановите роли в творчеството на Моцарт
- Лю Бинзие – Музикален стил и характеристика на художествените песни на Шуберт
- Жао Минхао – Музикално-поетична образност, аспекти на интерпретацията в песента “Тъга по родния дом” от Хуан Дзъ
ТРЕТО ЗАСЕДАНИЕ, 17:10 – 18:30
- Ли Дзяхуей – Значението и ролята на музикалните институции за развитието на китайската музика в епохата на династия Сун (960 – 1279 г.)
- Джао Дзяянг – Анализ на комбинацията от китайско етническо пеене и американско гласово пеене в операта „Балада за канала“ от Ин Цин
- Ма Сяохан – Анализ на изпълнението на сопраното Лей Джа в китайската опера „Белокосото момиче“
- Хоу Менгфей – Банцян и ниенбай като изразни средства в Пекинската опера: примерът на „Съ Лан Тан Му“
- Деян Драгомиров Великов – Логически и емпирични критерии във връзка с подбора на солова литература за контрабас, при провеждане на конкурс за заемане на длъжност в оркестър
***
20 МАЙ 2025, ВТОРНИК, ЗАЛА № 48
ПЪРВО ЗАСЕДАНИЕ, 14:00 – 15:30
- Михаела Колева – Динамика на цикличните решения в сонатното творчество за цигулка и пиано на Парашкев Хаджиев
- Дария Димитриивна Ангеловска – Интерпретационни трудности при изпълнението на арфови концерти от втората половина на XVIII век върху примера на Концерта за клавесин или арфа, две цигулки и виолончело оп. 1, № 4 на Йохан Kристиан Бах
- Чон Со Йонг – Музикални техники и цигулкови техники в „Градината на Лина“ на Исанг Юн
- Цин Ичуан – Проучване на техническите предизвикателства при изпълнението на цигулковото произведение „Вътрешномонголска сюита“ от Ма Сиконг и преподавателски стратегии
- Жонг Генгюе – Диалогът между източната поетика и западната музикална структура — изследване на сливането на китайските и европейските композиционни техники в концерта за ерху „Синсян“ на Джао Дзипин
ВТОРО ЗАСЕДАНИЕ, 15:40 – 17:00
- Василена Бисерова Валентинова – Ролята на звука във видеоигрите за подобряване на игровата памет и концентрацията на играча
- Станимир Тихомиров Иванов – Съвременните звукови технологии като ново измерение на качеството и художествената стойност на аудио-визуалния продукт
- Мартин Георгиев Илиев – Отвъд импресионизма: стилова амбивалентност и звукова идентичност в Première Rhapsodie на Клод Дебюси
- Стоян Караиванов – Астор Пиацола и революцията в тангото: между традицията и авангарда
ТРЕТО ЗАСЕДАНИЕ, 17:10 – 18:40
- Йен Ни – Диалогът между китайските пентатонични барабани и тимпаните: културни различия и приложения в образованието
- Ван Дан – Представителни ударни инструменти в китайската перкусионна традиция – датангу(大堂鼓), голям барабан и пайгу(排鼓)
- Ли Кунян – Соната за кларинет и пиано на Паул Хиндемит, първа част. Анализ на композиционната основа, техническите трудности и стилистична интерпретация
- Люй Хончао – Обработки за пиано на китайски инструментални фолклорни мелодии и звукова симулация
***
21 МАЙ 2025, СРЯДА, ЗАЛА № 48
ПЪРВО ЗАСЕДАНИЕ, 10:00 – 11:30
- Чен Фейхуан – Теоретични основи за изграждане на система за вокална тренировка на възрастни хора (над 50 години), базирана на медицински доказателства
- Уан Тиеншу – Китайската тема в етюд Op.25 №3 на руския композитор Антон Аренски
- Фан Сяомин – Художествените характеристики на клавирния акомпанимент на „Песен за цвета на прасковата“ от операта „Сбогом, Кеймбридж“
- Сюдун Уан – Клавирното образование в Китай преди 1949 г.
ВТОРО ЗАСЕДАНИЕ, 11:40 – 13:00
- Ванг Юбо – Кратък анализ на интерпретационните проблеми и композиционните техники в пиесата за пиано „Моменти от Пекинската опера” на Чен Циган
- Джан Пин – Сравнителен анализ на линейно-нотната и цифровата системи в композициите за янцин
- Сюеша Сонг – Стилови особености на клавирната пиеса „Сцени“ от Уан Дзианджун
- Лин Зихао – „Фантастични пиеси за кларинет и пиано, оп. 73“ от Робърт Александър Шуман. Музикални изразни средства и структура
- Джао Хаочън – Художествени и технически изисквания в пиесата „Solo de Concours № 5” от Чарлз Колин
ТРЕТО ЗАСЕДАНИЕ, 13:30 – 15:00
- Ванг Рюйксю – Музикално-драматургична специфика на централния женски образ на сестра Дзян в едноименната китайска опера
- Фу Чжен – Анализ на ролята на баритона в китайската национална опера
- Йе Цинг – Красотата на поетичния ритъм и интерпретацията на изпълнението на песента по древни стихове : Цин Ю Aн, Юан Си
- Тонгсин Лин – Поетиката в художествените песни на Луо Джонгронг
- Ян Аошуе – Една мелодия в безброй варианти. Регионални интерпретации и културни взаимодействия на китайската народна песен „Жасмин“
ЧЕТВЪРТО ЗАСЕДАНИЕ, 15:10 – 16:10
- Мън Пейпей – Анализ на телевизионната вокална творба на Уанг Липиг „Песен за погребаните цветя“
- Ли Яодонг – Изследване на композиторския стил на Джао Юанжен под влияние на западната музика
- Фу Кайюан – Творческите характеристики на първата китайска художествена песен „Голямата река тече на изток“
ПЕТО ЗАСЕДАНИЕ, 16:20 – 18:00
- Джин Ши – Еволюцията на трагичните женски образи от ХIХ до ХХ век – от Виолета до Зиджун
- Гуо Съсиен – Сравнителен анализ на трагичните женски образи в оперите „Кармен“ от Бизе и „Довиждане, Кеймбридж“ от Джоу Сюеши
- Та Линфу – Модернизацията на китайската музика: западни влияния и национална идентичност