Профeсор д-р Андрей Диамандиев
Профeсор д-р Андрей Диамандиев
Академична длъжност: професор
Научна степен: доктор
Научно-изследователска област: музикална теория
Преподавани дисциплини: хармония и оркестрация
Образование: висше композитор
Специализации:
Награди: Награда за композиция за оркестър от СБК със Симфония №2 , изпълнена от оркестъра на БНР с диригент Карлос Риасуело.
Публикации: списание „Контакт” публикувах следните статии: Интерфункционални тонови и акордови отношения. Контакт’98., Влияние на интерфункциите върху спецификата на функциите в контекста на мажоро-минорната тонална система – Контакт ’99, Интерфункционални тонови и акордови отношения извън границите на мажоро-минорната тонална система.- Контакт ‘2000. В списание „Музикални хоризонти” се издаде статията: Интерфункционални акордови отношения в контекста на мажоро-минорната тонална система. -Муз. хор.,2000, №9. Написах статиите за международния фестивал “СОФИЙСКИ МУЗИКАЛНИ СЕДМИЦИ” 2002 и 2005 – “Интерфункционалният подход в шестата клавирна соната на Скрябин” и “Хармонията на Шютц – прозрение в бъдещето”, а за годишнините на Академията и Валдхорната написах статиите: „Оркестровохармонични решения в Симфония №2 на Божидар Абрашев” и „325 ГОДИНИ ЕВРОПЕЙСКА ВАЛДХОРНОВА ШКОЛА”. През 2007 г. написах хабилитационен труд на тема: ”Оркестровохармонични проблеми на постмодернизма в творчеството на Дьорд Лигети”. През ноември 2011 г. изнесох доклад „Теоретични аспекти на функционалната хармония в българското музикознание”, който стана основа за хабилитационния ми труд „Теоретични аспекти на функционалната хармония”, с който станах професор по хармония през 2012 г. Участвам в Академичен форум „Интегрална музикална теория 2015” (Международна конференция) с доклад „Модулацията като основа на музикалната форма в контекста на учението на Хуго Риман”, и „Терминологични несъответствия във функционалната теория в методиката на нейното преподаване”, публикувани в Сборник с доклади в реферирано издание на форума. Участвах в сборника „Музикалната философия” със статия на тема: „Относно невъзможността на хармонията за преминаване отвъд музикалното”.
Творчески изяви: През 1993 г. написах музика за филма „Златният нож” от никарагуанския режисьор Мигел Родригес, като сам я дирижирах и свирих при записването й През 2000 г. на форума „Нова българска музика“ е изпълнена Симфония №2 от оркестъра на БНР с диригент Карлос Риасуело. През 2006 написах соната за цигулка и пиано, която се изпълни от Александър Илчев син и Александър Лалиос на концерт от произведения на студенти и преподаватели по композиция в НМА „Панчо Владигеров” през 2019 г.През 2002 година беше изпълнена соната за пиано на 5 международен фестивал за съвременна клавирна музика ррIANISIMO’ 2002 от Михаил Славов, а на 06.10.2009 в Армения от Хаик Мелигиан, който я изпълни и на ррIANISIMO’ 2018.
Участие в национални и международни проекти: . Написах статиите за международния фестивал “СОФИЙСКИ МУЗИКАЛНИ СЕДМИЦИ” 2002 и 2005 – “Интерфункционалният подход в шестата клавирна соната на Скрябин” и “Хармонията на Шютц – прозрение в бъдещето”. . Участие в Академичен форум „Интегрална музикална теория 2015” (Международна конференция) с доклад „Модулацията като основа на музикалната форма в контекста на учението на Хуго Риман”, и „Терминологични несъответствия във функционалната теория в методиката на нейното преподаване”, публикувани в Сборник с доклади в реферирано издание на форума.
Членство в организации: Членство в СБК и редакционната колегия на реферирано електронното списание „Интегрална музикална теория“
Обществена дейност: Участие в журита за конкурси към НМА „Панчо Владигеров“ и други висши училища по ЗРНСРБ.