Андрей Диамандиев, Профeсор д-рcropped-logo-5-1-e1615472885643.pngАндрей Диамандиев, Профeсор д-рАндрей Диамандиев, Профeсор д-р
  • НМА
    • История
    • Структура
    • Преподаватели
    • Стратегия и мисия
    • Нормативна уредба
    • Управление на качеството
    • Обяви и конкурси по ЗРАСРБ
    • Доктор хонорис кауза
    • Международна дейност
    • Профил на купувача
    • Финансови отчети
  • ОБУЧЕНИЕ
    • Студенти
    • Докторанти
    • Кариерен център
  • ПРИЕМ
    • Кандидатстудентски консултации 2023 г.
    • Предварителен прием 2023-2024
    • Кандидатстудентски справочник
    • Бакалавър
    • Магистър след средно образование
    • Магистър след бакалавър
    • Докторанти
    • Чуждестранни студенти
    • Признаване на висше образование
    • Подготвителен курс
    • Следдипломно обучение
    • Продължаващо обучение
  • НАУКА
    • Издания
    • Конференции
    • Издателство
    • Академичен център за НХТД
    • Регистър на научната дейност
  • АЛУМНИ
  • КОНТАКТИ
  •  
БГ

Андрей Диамандиев, Профeсор д-р

  • Начало
  • Преподаватели
  • Андрей Диамандиев, Профeсор д-р

Профeсор д-р Андрей Диамандиев

Академична длъжност: професор

 

Научна степен: доктор

 

Научно-изследователска  област: музикална теория

 

Преподавани дисциплини: хармония и оркестрация

 

Образование: висше композитор

 

Специализации:

 

Награди: Награда за композиция за оркестър от СБК със Симфония №2 , изпълнена от оркестъра на БНР с диригент Карлос Риасуело.

Публикации: списание „Контакт” публикувах следните статии: Интерфункционални тонови и акордови отноше­ния. Контакт’98., Влияние на интерфункциите върху спецификата на функциите в контекста на мажоро-минорната тонална систе­ма – Контакт ’99, Интерфункционални тонови и акордови отноше­ния извън границите на мажоро-минорната тонална система.- Контакт ‘2000. В списание „Музикални хоризонти” се издаде статията: Интерфункционални акордови отношения в контекста на мажоро-минорната тонална система. -Муз. хор.,2000, №9. Написах статиите за международния фестивал “СОФИЙСКИ МУЗИКАЛНИ СЕДМИЦИ” 2002 и 2005 – “Интерфункционалният подход в шестата клавирна соната на Скрябин” и “Хармонията на Шютц – прозрение в бъдещето”, а за годишнините на Академията и Валдхорната написах статиите: „Оркестровохармонични решения в Симфония №2 на Божидар Абрашев” и „325 ГОДИНИ ЕВРОПЕЙСКА ВАЛДХОРНОВА ШКОЛА”. През 2007 г. написах хабилитационен труд на тема: ”Оркестровохармонични проблеми на постмодернизма в творчеството на Дьорд Лигети”. През ноември 2011 г. изнесох  доклад „Теоретични аспекти на функционалната хармония в българското музикознание”, който стана основа за хабилитационния ми труд „Теоретични аспекти на функционалната хармония”, с който станах професор по хармония през 2012 г. Участвам в Академичен форум „Интегрална музикална теория 2015” (Международна конференция) с доклад „Модулацията като основа на музикалната форма в контекста на учението на Хуго Риман”, и „Терминологични несъответствия във функционалната теория в методиката на нейното преподаване”, публикувани  в Сборник с доклади в реферирано издание на форума. Участвах в сборника „Музикалната философия” със статия на тема: „Относно невъзможността на хармонията за преминаване отвъд музикалното”.

Творчески изяви: През 1993 г. написах музика за филма „Златният нож” от никарагуанския режисьор Мигел Родригес, като сам я дирижирах и свирих при записването й През 2000 г. на форума „Нова българска музика“ е изпълнена Симфония №2 от оркестъра на БНР с диригент Карлос Риасуело. През 2006 написах соната за цигулка и пиано, която се изпълни от Александър Илчев син и Александър Лалиос на концерт от произведения на студенти и преподаватели по композиция в НМА „Панчо Владигеров” през 2019 г.През 2002 година беше изпълнена соната за пиано на 5 международен фестивал за съвременна  клавирна музика ррIANISIMO’ 2002 от Михаил Славов, а на 06.10.2009 в Армения от  Хаик Мелигиан, който я изпълни и на ррIANISIMO’ 2018.

 

 

Участие в национални и международни проекти: . Написах статиите за международния фестивал “СОФИЙСКИ МУЗИКАЛНИ СЕДМИЦИ” 2002 и 2005 – “Интерфункционалният подход в шестата клавирна соната на Скрябин” и “Хармонията на Шютц – прозрение в бъдещето”. . Участие в Академичен форум „Интегрална музикална теория 2015” (Международна конференция) с доклад „Модулацията като основа на музикалната форма в контекста на учението на Хуго Риман”, и „Терминологични несъответствия във функционалната теория в методиката на нейното преподаване”, публикувани  в Сборник с доклади в реферирано издание на форума.

 

Членство в организации: Членство в СБК и редакционната колегия на реферирано електронното списание „Интегрална музикална теория“

 

Обществена дейност: Участие в журита за конкурси към НМА „Панчо Владигеров“ и други висши училища по ЗРНСРБ.

Сподели

Партньори

Партньори

За НМА

Националната музикална академия “Проф. Панчо Владигеров” е единственото висше училище за професионални музиканти в България, което включва пълния спектър на музикално-теоретичните и изпълнителски специалности.

Бързи връзки

  • Профил на купувачa
  • Алумни
  • Финансови отчети
  • Управление на качеството
  • Доктор Хонорис Кауза
  • Кариерен Център

Адрес 1:

бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ № 94,
София 1505,

Адрес 2:

ул. „Людмил Стоянов“ № 6,
София 1505,

© 2021 NMA. All Rights Reserved.